Nicki Minaj aneb I don´t want to live on this planet Anymore

29. dubna 2012 v 15:47 | MKRII
Už nějakou dobu vidím všude na internetu odkazy na nejnovější skladbu nové popové "umělkyně" Nicky Minaj. Když jsem se náhodným proklikem dostal k její písni, tak mi stačilo pár vteřin a musel jsem přepnout. Dnes jsem se ale donutil podívat se na celou její skladbu a videoklip a snažil jsem se najít ten důvod proč vede různé žebříčky hitparád a upřímně stále tomu nerozumím.

Začnu povrchně. Její vzhled je pro mě prazvláštní a to její výstřední nevýstředností. V pop kultuře je běžné výstřední vystupování, oblékání a obskurní chování, které je společností vřele přijímáno, což už pro mě svědčí o kulturní a sociálně etické degradaci hodnot, ale lidé to vyžadují a dnešní svět je takový a já ho tak beru. Ku příkladu oblečky Lady Gaga jsou dle mého názoru občas i promyšlené a naráží na něco a samozřejmě občas je to pouze šílenost, ale pořád originální. A jak na mě působí Nicki Minaj? Když na mě v klipu vybafne s jejím: "I beez in the trap, bee beez in the trap", tak vidím afroameričanku, která má očividně blondatou paruku s rovnými dlouhými vlasy, řasy umělé a tak dlouhé, že by se s nimi dalo ovládat letadlo a oblečení rádoby zajímavé. Z tohoto vzhledu akorát tak vyjde, že se snaží být něco jako Barbie 21. Století… Na druhou stranu je to jen vzhled. Pokud by měl někdo na obličeji zadek, ale zpíval jako bůh, tak bych si ten zadek vylepil do pokoje.


Ted k té části která je pro mě alfou omegou tohoto článku. Hudba je stará jako lidstvo samo. Naši předci v jeskyni mlátili o sebe kostmi z mamuta a bavil je dutý zvuk ostatků a jak se vyvíjelo lidstvo, tak se vyvíjela i hudba. Válečné písně, néboženské chorály, bojové chorály, později už se dostaneme ke složitým a dlouhým dílům jako jsou opery, operety, muzikály, mše a tím se dostáváme k jidem všeobecně známím - Mozart, Beethoven, Wagner, Dvořák, Bach. V moderním věku pak hudba získala mnoho dalších rozměrů a významů. Byla vyjádřením protestu s režimem, byla mediem k vyjádření vlastní bolesti, vlastních ideí a utopií a samozřejmě svobodomyslným vyjádřením svobodného ducha a jak jinak sloužila, slouží a sloužit bude k vyjádření nejhlubších citů lidské duše. A jména jako Marley, Dylan, Cobain, Beatles, Rolling Stones, AD/DC, Kiss a mohli by jsme zde jmenovat tisíce jmen. Každý tyto jména notoricky zná a vybaví si i jejich hudbu a možná i texty. Jak by taky ne, vždyt si je přece všichni občas pustíme. A to ptroto že to nebyla hudba spotřební, ale naprosto čístá a kvalitní. Je přece příjemné si někdy pustit pořádné kytary. Sám mám rád, když si pustím celé album Rage Against the Machine z 94 roku a znovu a znovu žasnu jak mě to pořád baví. Kam tím vším ale mířím. Chci poukázat maličko na to, že dle mého názorru se v hudbě odráží to jaká je aktuálně společenská situace, jak se lidem žije, co se děje ve světě. Například, když byli lidé v USA nespokojeni s prezidentem, tak ten byl zmíněn nejednou v textech různých skladeb a ne zrovna pochvalně a takových příkladů je spousty. Samozřejmě ne každá hudba odráží společnost, nebo jiné věci. Spousta muziky je naprostým opakem toho co říkám, ale já se ted pokouším mluvit o popové hudbě a ta byla a je pro masy. To taky odpovídá sledovanosti těchto umělců na youtube například a v ruku v ruce s tím jde prodej skladeb. Reflektuje tedy klip Nicky Minaj něco, nebo je to pouze výtvor, který se líbí čistě pro svou podstatu?

Možná budu nespravedlivý, ale rozeberu si ted maličko skladbu od Nicki Minaj - Beez In The Trap (Explicit) ft. 2 Chainz. Začátek skladby a ozvese syntetický skákavý zvuk a říkáte si - aha další hraní si s elektronikou…mno uvidíme. Pak ale vybafne růžová rádoby diva Nicky a hned na vás houkne takovým způsobem, že je nad slunce jasné, že to nemůže pokračovat dobře. Začne jednoduchý beat a v jednoduchosti je prý krása, ale tady jsem jí nenašel. Jednoduchoučkou stopu, opět elektronických bicích doprovází monotoní slabikování Nicky, která pro mě má absolutně nezajímavou barvu hlasu pro rap a co teprve, kdyby se pokusila o zpěv! Po hudební stránce se následně připojí opět monotoní opakující se basa a pak určité zvukové hrátky syntetizátoru. Podle mě trvalo zvukový podklad vytvořit tak 20 minut, když byli producenti totálně vyhulení a nevěděli jak víc si z lidí udělat dobrý den. Samozřejmě nesmí chybět feat s nějakým super gangsterem, který se zase vynořil od nikud, ale je to prostě největší gangsta bro a proto hodí s Nicky i jednu vostrou sloku 2Chain maaaaaaaaaaaan.

Lyrická stránka věci může často zachránit prachubohou zvukovou stopu. Když si jen poslechnu track, který zde rozebírám, tak jsem zmaten, protože nerozumím, a tak si se zájmem dohledám text a zjištuji, že bud je moje angličtina nedostačující a nebo jsem dlouho nežil v ghetu a tudíž nemůžu rozumnět ani kdybych chtěl… Nakonec z kontextu něco málo pochopíte, ale pořád vám zůstává rozum stát nad frázemi jako:
A hundred motherf-ckers can't tell me nothing,
Let me bust that U-ie, bitch bust that open
I spit that crack, like I'm in that trap
Got a new LS 450, ain't no keys in this do-hicky
I don't know man, f-ck is on your biscuit?
Horší text nemá ani snad Rebeca Black a že ten je parádní! ;-)

Videoklip…Když bych viděl jak na mě holka v celotělovým topu zpoza ostanetého drátu přeříkává : "I beez in the trap, bee beez in the trap" tak bych možná zaútočil na podlahu jestli náhodou nespím. Ani nevím co dřív zmínit, její sexy vážné pohledy do kamery, nebo mrkání na kamarádky se svůdným prohrábnutím vlasů a to celé ve zpomaleném záběru, nebo prostřihy na drsně a určitě jedinečného kouřícího 2 Chainze! Vrchol přichází, když oba stojí před černošedivým pozadím a zatím co Nicky otočená k nám zádny kroutí svým zadečkem a ten shodou okolností není sexy jako má Beyonce, ale spíš je tak nějak moc veliký, tak 2 Chainz odříkává svojí sloku zatím co pokuřuje a pokouší se dělat drsná gangsta gesta. Drží se za rozkrok, dělá rozmáchlá gesta rukama a pak přepočítá svoje jednodolarovky před kamerou aby bylo vidět, "že tam ten cash je" (hlaška Karla Hynka). S frajerskými gesty se pak připojí o Nicky a můžeme si prohlédlout její nehty zatímco kolem posedávají další fakt vostrý lidi. Největší bomba je na konci, když Minaj stojí nehnutě a 2 Chainz ji dvakrát obtancuje a pak se o ní opře a zapozujou do kamery…

Tenhle videoklip má 25 milionů shlédnutí a to je toto video nahrané 6.4 2012!! Ke srovnání vezmu americkou písničkářku, která je podle mě úžasné textařka a muzikantka a neznám člověka, kterému by vadila i když samozřejmě se to nemusí líbit každému. Před měsícem uveřejnila na svém profilu na youtube nový singl a ten má po měsíci 325 tisíc návštěv a její nejpopulárnější video, které je na tomto serveru již 5 let má necelých 11 milionů návštěv. Po 5 letech! Je jasné, že je to jako srovnávat hrušky a jablka a i jen rozdílné publikum těchto interpretů vytváří nepřekonatelnou bariéru. Mě je jen líto, že je vůbec možné aby taková věc co vytvořila Nicky vznikla a byla tak úspěšná. Bohužel není jediná, která vytváží hudbu o jejíž kvalitě můžeme debatovat dlouhé hodiny a nedobereme se konce.

Hudba se stala spotřebním artiklem a hlad lidí po stále něčem novém je neukojitelný a tak kvalitní skladby se mnohdy ani nedostanou do širšího vědomí, protože jsou prostě zatlačeny lavinou spotřebních a hloupých výtvorů pop postaviček. Modlím se za všechny muzikanty a za všechny kteří milují hudbu stejně jako já, aby lidé znovu pochopili co je to kvalitní hudba. A vím, že na tom nejsme ještě tak špatně když vidím jak lidé ocenili Adele, Gotye,Duffy a Amy Winehouse

Pro spravení chutě ;-)

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama